مدیر امور آب و فاضلاب خواف از ۲۷ هزار و ۲۷۰ مورد آزمایش کیفیت بهداشت آب شرب در این شهرستان طی نیمه نخست امسال خبرداد.

انجام ۲۷ هزار مورد آزمایش کیفی آب شرب در شهرستان خواف

به گزارش قدس خراسان، محسن چهکندی اظهار کرد: ۲۷ هزار و ۲۷۰ مورد آزمایش کیفیت بهداشت آب شرب در خواف طی نیمه نخست امسال برگزار شد که این آزمون‌ها در چهار شاخص کلرسنجی، باکتریولوژی، کدورت و میکروبی در مناطق شهری و روستایی انجام شده است.

به گفته مدیر امور آب و فاضلاب خواف ۳۰۲ مورد نمونه برداری فلزات سنگین، پی اِچ، ای‌سی و بیولوژی از آب شرب مناطق شهری و روستایی هم به آزمایشگاه شرکت آب و فاضلاب استان ارسال شده است.

وی با اشاره به ظرفیت آزمایش باکتریولوژی آب شرب در امور خاطرنشان کرد: پیاده سازی استاندارد و الزامات ایزو ۱۷۰۲۵ در شش سال متوالی در این آزمایشگاه ثبت شده است.

چهکندی افزود: شستشوی مخزن در روستاهای باغ بخشی و قلعه‌نو از دیگر اقدامات حوزه بهداشت آب امور آب و فاضلاب این شهرستان در مدت یاد شده می‌باشد.

مدیر امور آب و فاضلاب خواف گفت: پنج دستگاه کلرزن سلونوئیدی برای تأسیسات آبرسانی روستاهای احمد آباد، مهاباد جدید، کالشور و شهرهای نشتیفان و خواف تهیه شده است.

وی در خصوص کیفیت آب شرب افزود: در شهرستان خواف نتایج میکروبی با استاندارد ۱۰۱۱ مطابقت داشته است.

چهکندی همچنین در خصوص سلامت آب گفت: آزمایشات انجام‌شده نشان‌دهنده‌ مطلوبیت آب شرب جهت استفاده برای مصرف کننده و مطابقت نتایج با استانداردهای ملی ۱۰۵۳ و ۱۰۱۱ است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.